wtorek, 20 sierpnia 2013

Sutasz, soutache...

 Postanowiłam napisać o moich doświadczeniach z soutache. Jest to dość trudna technika wyrobu biżuterii, która wymaga wiadra cierpliwości i trochę pieniędzy. Żeby wykonać naprawdę ładną biżuterię (kilka przykładów poniżej) trzeba mieć trochę pieniędzy i wolnego czasu. Ja dopiero raczkuję w tej dziedzinie, zaczynam od mniej skomplikowanych projektów, co wynika z trochę braku czasu, trochę z niechęci. Zobaczymy co z tego wyniknie i jak długo moda na tę technikę pozostanie. 
http://s9.flog.pl/media/foto/6624105_sutasz----teczowa---radosc---soutache.jpg
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT0anouvA8DBYZ_qt9A-hG0feUBky8xrv9UDC6zQ9bZRb7I4YmQ
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQE-EFofM3IAdfwC964wvuRzbu0syUmQnDI52aArgv_gPKLvPto

Zdjęcie nr 1

Zdjecie nr 2

Filce

Zdjęcia 1 i 2 przedstawiają moją dotychczasową kolekcję sznurków. Zdjęcie następne przedstawia wszystkie moje filce, których używam do podklejenia biżuterii. Obok widnieją dwa projekty : zarówno pomarańczowy jak i niebieski nie są idealne, ale tak jak wspominałam dopiero się uczę. Według mnie i tak jest nieźle.]

Otóż, pewnie wielu z Was zastanawia się "Jak stworzyć takie 'retro' cudeńka?" Nie jest to takie trudne.
Najpierw musimy się zaopatrzyć w dobrych dostawców, którzy mają dobre sznurki, a nie chińskie badziewie. Potem do kolorów sznurka dobieramy kolor i rodzaj kamieni. Można użyć monet, kulek lub samych drobnych koralików TOHO. Potem ustalamy sobie wzór, który dobrze by było rozrysować na kartce, by mieć jakiś szablon. Dostaliśmy paczkę, no i co teraz? A no teraz odcinamy potrzebną ilość sznurka, najczęściej 2 lub 3 zbliżone kolory. I zaczynamy szycie, najlepiej przeźroczystą żyłką, tak by zszyć wszystkie sznurki równolegle do siebie i doszyć zgodnie ze schematem kamienie. Jeśli ktoś dopiero zaczyna, to polecam filmy na Youtube. Jest tam wiele dobrych tutoriali, gdzie jest wytłumaczone wszystko krok po kroku. Sama myślałam nad dodaniem kilku foto-tutoriali. Zobaczymy czy mi się będzie chciało :) A tymczasem kończę pomarańczowy projekt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz